zondag 7 maart 2010

De '90s

[open file]
Ik dacht dat ik nooit wat had met muziek. In elk geval niet in mijn jeugd. Weinig muziek geluisterd. Of gezien natuurlijk, op MTV/TMF.
Toch verbaas ik mezelf zo-af-en-toe dat, als ik rondstruin op Youtube, ik best veel tegenkom uit mijn jeugdperiode. De jaren '90. Sowieso een populaire periode voor veel Youtubers, aangezien dat natuurlijk de
generatie die destijds precies opgroeide met Internet.
Zelf ben ik redelijk vroeg met Internet begonnen, zo in '95, en had al snel een eigen homepage. Enige tijd heb ik alle ontwikkelingen enthousiast en grettig gevolgd. Later heb ik het losgelaten. De techniek ging steeds sneller sneller. Dat hield ik niet bij. Het accent van de ontwikkelingen op Internet verschoof nog wat later van techniek naar gebruikersmogelijkheden. Interactiviteit enzo. Maar laat ik nou met weinig hebben met dat hele 2.0-gedoe. Een Youtube-reactie hier en daar, dat lukt me nog wel.
Dat ik een weblog begonnen ben, mag een wonder heten.

Afijn, muziek dus.
Het is nu 06:15, zondagochtend en ik zit te /Tuben/ en kom van alles tegen. Grappig hoe sommige dingen in je herinneringen gegriefd staan. Hoe je elk woord nog kent. Het is natuurlijk bewezen dat de muziek uit je jeugd het meest bijblijft. Of was de muziek destijds gewoon zo goed?

Als plug een megamix van het Nederlandse Alice Deejay, daar heb ik goede herinneringen aan.

[zend]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten